tisdag 23 augusti 2011

Schizofreni vanligare i Sverige!?

Överflöd av mjöl- och mjölkprodukter kan vara en bidragande orsak till schizofreni

Flashback undrar Tsabe följande;
Detta är en ganska provocerande fråga och jag hoppas inte tråden ballar ur för jag är verkligen intresserad av ett seriöst svar. Åker man mycket tunnelbana i stockholm ser man ofta (på vissa linjer mer än andra såklart) gubbar och tanter som bajsat ner sig själva, talar med sig själva, eller blir aggresiva på medpassagerarna. Ofta en kombination av allt detta. Men det är alltid svenskar (eller av nordiskt ursprung). Aldrig sett en utlänning (syd-européer, mellanöstern osv.) i detta skick (har såklart sett många utlänningar i många konstiga skick, men inte just på detta sätt). Så min teori är alltså att schizofreni är "typiskt svenskt". Finns det någon sanning i detta?

Mitt svar på denna fråga är att, med största sannolikhet så är det så att för mycket gluten (mjöl)- och kasein (mjölk)- samt även sojaprodukter kan framkalla detta sjukdomstillstånd. Jag börjar säga, till folk runt mig, att det är symptom på "galna ko-sjukan"... eftersom individer som äter för mycket av dessa produkter, så deras kroppar inte hinner med att ta hand om all protein i dessa födoämnen (som är ett av de billigaste alternativen till att överleva i dagens Sverige) alternativt att dessa individer är intoleranta mot proteinerna i mjölk-, mjöl- och sojaprodukter. Deras mag- och tarmsystem blir helt utslagna - tarmbakterierna kommer i olag och obalansen blir ett faktum i deras kroppar eftersom de opioida peptider (se även DVD:n på länkad sida!) som bildas påverkar deras nervsystem likt alkohol och andra droger gör; småprat med sig själv och aggressivitet blir ett faktum!

det kanske inte är riktigt typiskt svenskt men typiskt i de länder där man äter allt för mycket av dessa produkter och bland de individer som inte har förmågan bryta ned dessa proteiner som finns i mjölk, mjöl och soja!

Inga kommentarer: