tisdag 26 oktober 2010

Boken Kärnfrisk familj får hård kritik även av svenska läkare

Kärnfrisk familj, Rask af mad, Stenålderskost, Maten och folksjukdomarna, Den självläkande människan
Det finns en bok som kan vara något bättre (om jag uppfattat Norsk Protein Intoleranse Forening, www.npif.no rätt...) än "Kärnfrisk familj". Den är skriven av en mamma som är näringsterapeut, med tre egna barn som bl.a. hade neuropsykiatriska funktionshinder. De blev friskare efter en kostomläggning - genomsnittet för ett positivt resultat, efter en kostomläggning, är 7 månader! Kan det vara så att svenska herrar doktorer inte har något tålamod!?
Boken "Rask af mad" är skriven av Carmen Villefrance www.carmenvillefrance.dk

I Dagens Nyheter (länken finner du längre ned på sidan) kan vi läsa att boken Kärnfrisk familj fick hård kritik när den kom ut i Danmark - i Sverige är man inte ett dugg sämre utan stämmer in i kritiken... Rädslan för att folk skall börja förstå gör att herrar doktorer och forskare skälver - tänk om en del föräldrar tar efter och tänk om den förväntade ökningen av "medicinering mot" bl.a. autism inte blir vad man tänkt sig!

www.karnfriskfamilj.se kan du läsa mer av vad redan Norsk Protein Intoleranse Forening och föreningen Vår Vei, www.varvei.no och Föreningen Mot Kroniska Besvär, www.motkroniskabesvar.se redan försökt förmedla - men ju fler vi blir, desto starkare blir vi mot dessa herrar doktorer och forskare som försöker tysta ned dessa beprövade erfarenheter, den forskning och de studier som visar att proteinintolerans mot mjölk- och mjöl- samt sojaprodukter och att kvicksilver, andra gifter och brister kan vara en av de bakomliggande orsakerna till att vissa av de individer som får neuropsykiatriska eller psykiatriska diagnoser har utvecklat just de beteenden som utgör kriterier för dessa diagnoser! Dessutom har dessa herrar professorer, och andra högt ansedda människor i vårt land, sedan mage att tysta ned dessa kunskaper, denna beprövade erfarenhet, genom att påstå att det inte finns någon evidens för det vi ser!

Genom dessa ord begår dessa professorer och andra högt uppsatta herrar ett brott mot de mänskliga rättigheterna eftersom då allt för många individer fråntas rätten om att få information om vilka möjligheter det finns att bli friskare!!! Man gömmer sig bakom evidens och vetenskap medan allt för många, allt i från tusentals föräldrar, hundratals läkare och terapeuter, redan har sett effekten av en kostomläggning - nämligen att möjligheterna finns för en stor procent av dessa individer att bli friskare!

Du kan söka på nätet efter Agenda 50 och läsa mer om vilka rättigheter personer med funktionshinder har! Enligt HSL, Hälso- och sjukvårdslagen, är vi som arbetar inom sjukvården skyldiga informera om vilka andra behandlingsmetoder som finns att tillgå!

Jag kan varmt rekommendera böckerna samt även boken om "Stenålderskost", se bilden, boken "Maten och folksjukdomarna" av Staffan Lindeberg - dessa författare har dock inte lagt in några synpunkter om neuropsykiatriska eller psykiatriska funktionshinder, endast sina kunskaper om hur dåligt anpassade vi är för mjölk, vetemjöl och socker. De beskriver vilka sjukdomar som kan utvecklas med hjälp av en felaktig kost; kranskärlssjukdom, stroke, ateroscleros (åderförkalkning), diabetes typ 2, övervikt, insulinresistens, högt blodtryck (hypertoni), blodfettrubbningar, hjärtsvikt, åldersdemens, cancer, osteoporos (benskörhet), rakit (engelska sjukan), järnbrist, autoimmuna sjukdomar - där jag vill nämna att en del av de läkare som arbetar med proteinintolerans menar att ääven autism är en autoimmun sjukdom...

Andra bra böcker är bl.a. "Sockerbomben" av Bitten Jonsson och "Egenvård" av Dr Karl-Otto och Dr Bertil Dahlgren, www.helhetsdoktorn.nu , samt "Den självläkande människan av Susanna Ehdin... på hemsidan för Föreningen mot kroniska besvär, www.motkroniskabesvar.se , kan du finna ännu en bok som styrker vad samtliga andra böcker bekräftar nämligen att "Kärnfrisk familj" är något som kan hjälpa ditt barn, eller dig själv, bli friskare, likt de andra böcker, och hemsidor jag har nämnt samt att där finns mer och mer och snart kan de inte hejda oss!!!

Exempel på mer är www.neurozym.com och www.defeatautismnow.com och www.behandlaautism.nu och www.drneubrander.com och www.bluezones.com o.s.v. Om du går in på www.youtube.com/watch?v=aEw0Y5LJ6vg&NR=1 kan du finna många filmer, bredvid denna film, som dokumenterar vad de inte längre får lov att dementera eller hålla tyst om - det är ett brott mot de mänskliga rättigheterna!

Här har du länken till Dagens Nyheters artikel om boken Kärnfrisk familj;