måndag 13 juli 2009

Maten och folksjukdomarna


Matens betydelse för vårt mående är underskattat inom den svenska sjukvården
Den svenska sjukvårdens kunskaper om det viktigaste vi har för att alstra ämnen, i balans, till vår kropp, maten, är under all kritik. OM Du vill veta om Du, eller Ditt barn, är intolerant mot gluten eller kasein råder jag Dig att vända Dig till en norsk läkare, gärna en DAN! läkare alternativt till Dr Gunnar Brönnstad på www.neurozym.com - till honom kan man sända in urinprover, där analyssvaren tycks vara mer pålitliga än de svar man får i Sverige! Det säkraste sättet är dock att utesluta alla mjölk- och mjölprodukter under tre till sex månader!

Eftersom det finns möjligheter till att Du, eller Ditt barn, blir friskare, varför sumpa möjligheterna?
För att det är omöjligt vara utan produkterna? Tänker Du så är det mer än HÖG TID att Du tar ett krafttag för Du, eller Ditt barn, har väl inte blivit beroende av socker, mjölk och mjöl? I så fall skulle jag vilja säga att ni är illa ute... personligen tog det drygt 15 år innan jag förstod hur illa ute jag själv var! Men jag har fått lön för mödan; bl.a. mer kraft i musklerna, mindre värk i lederna (hade värk i höftleder, som var pinsmmast på kvällen och natten, värk i fingerleder, handleder och tå leder samt ständig ryggvärk och ofta ryggskott!) och bättre minne än vad jag någonsin haft! Min hjärna känns mer fri och min otrygghetskänsla har avtagit betydligt!

Proteinintolerans leder till psykiatriska och neuropsykiatriska problem
Går Du in och läser på de sidor, eller läser de böcker, som jag tipsat om, blir Du snart varse om vad den mjölk, det mjöl, det fett, det socker och de tillsatser (läs "Den hemlige kocken") som vid idag tar in som föda kan ställa till med för problem! Återgå till gammeldags mjölk och mjöl samt mat alternativt lägg om kostvanor och kör thailändsk, japansk, stenålderskost etc. i stället! Våra kroppar förintas av den mat vi idag äter. Många tål den, har förmåga bryta ned den, än så länge, andra gör det absolut inte! Sakta men säkert kryper dessa symptom på förvrängd kroppskemi fram! Vi får folksjukdomar såsom autism, aspergers syndrom, adhd, depression, psykos, fibromyalgi, reumatism, ms o.s.v. Var rädd om Dig, och Dina barn, läs på och Du kommer att förstå!

Du, och Ditt barn, är värd varenda sekund av bättre mående!
En blomma, som får för lite, eller för mycket, eller felaktig gödning, kan inte bli lika vacker som den blomma som får den gödning den är i speciellt behov av!

Inga kommentarer: